torsdag 15. mars 2012

Plan C

Denne fine ullgenseren heter Plan C, og den er det Merethe med bloggen Monstermønster som har laget oppskriften til. Har du enda ikke vært innom bloggen hennes er det på tide å ta en titt. Dama er en reser på å strikke, og hun lager utrolig mye fint. Oppskriften på denne genseren har hun lagt ut gratis på bloggen sin.
Jeg har strikket mye på store pinner i det siste, men denne er strikket på pinne nr 3. Det tar litt lenger tid, men tynne ullplagg er jo ganske mye mer behagelig og anvendelig å bruke på små barnekropper.
Jeg har brukt Drops Alpakka fra garnlageret, og det gikk med litt mindre enn to nøster av den brune fargen, og det er jo ikke mange meterne som kreves av de andre fargene heller.





Det er jammen ikke lett å bruke en 1-åring som modell! Så for å få vist frem genseren må den nok legges flatt!



Jeg har valgt knappestolpe på den ene siden foreløpig. Litt usikker på om jeg skal ha på den andre siden også. Syns igrunn det ble greit å bare ha på den ene siden.

Ullgenser til barnehagen: Check!


10 kommentarer:

Synnøve sa...

den ble veldig fin! Jeg tror kanskje jeg ville prøvd meg på tosidig knappestolpe, men den var veldig fin med bare en også :) smak og behag!

Ulla :) sa...

Den ble jo kjempefin, BK! Macho nok og :)

Småregn sa...

Kjempefin! Den har jeg også lyst til å strikke :)

Silje sin blogg sa...

kjempe fin genser;)

Monstermønster sa...

Så fin den ble! Tusen takk for at du tipset, jeg blir så glad når jeg ser andre kan bruke oppskrifta.

Kul dress i innlegget under! Stilig med de ulike stripene.

Hilde N sa...

wiii! Er det julegavegarnet jeg skimter? :)

Britta of Norway sa...

Det er helt riktig Hilde:) Midt i blinken!

G-Anette sa...

Kjempefin genser i herlige farger!

Ha en fortsatt fin søndag.
Klem

Stinemorღ sa...

Kjempeflott genser!
Nydelige farger :)

Bundingen sa...

Hei!
Fant bloggen din da jeg var på jakt etter bilder fra strikkaplagg i Myk start. Du har utrolig mange fine gutte-plagg, og jeg skal nok studere dem nærmere og la meg inspirere. Jeg er mormor til en 2-åring, og så kommer det en gutt til i mai. La meg til som følger og håper det kommer flere innlegg.

God søndag fra Ingunn