mandag 28. februar 2011

Ferdigmontert

I løpet av fredagen fikk jeg montert ferdig teppet. Siden fargene i ytterkant av firkantene er forskjellig måtte jeg bruke en kombinasjon av hekling og sying for å få det pent sammensatt. Der hvor fargene var like heklet jeg sammen, og der hvor det var ulikt sydde jeg sammen fra baksiden.
Neste gang jeg skal lage et slikt teppe, skal jeg nok passe på at den ytterste fargen er lik på alle rutene, da går monteringen litt kjappere vil jeg tro.


På kanten rundt heklet jeg først en rad med lyseblått og avsluttet med 2 gule fastmaskerader. Gult ble valgt fordi det var den eneste fargen jeg hadde igjen et nøste av.


Fakta:

Garn: Bomull Gjestdal sport
Farger: Turkis, lysegul, mørkeblå og lyseblå.
Mengde: Litt over 400 gram
Tråder festet: Godt over 300 stumper!!

2 kommentarer:

Lykkelinn sa...

Åh, det ble jo knallfint!! Nydelige fargekombinasjoner, og jeg liker at det er en slags symmetri i rutene selv om de ikke er helt like. Veldig, veldig fint!

... og nå ble jeg inspirert til å endelig komme i gang med mine sånne tepper, jeg må bare gjøre ferdig et annet prosjekt eller to først... Skal bare, skal bare... ;)

Nina sa...

Så utrolig fint det ble:) Må si det gjorde seg med gult sammen med turkis og blåfargene.