mandag 9. mai 2011

Ikke helt skjærgårdsidyll...

Jeg har strikket denne skjærgårdsgenseren fra Pickles. (Av en eller annen grunn snur bildet seg når jeg legger det inn)

Genseren ble grei nok den altså, men jeg er ikke helt fornøyd med løsningen på armene. Man strikker rundt og rundt, og når man kommer til armene, skal man dele arbeidet i to. Deretter skal man legge opp til armer på hver side. Men ikke alle maskene på en gang. 5 masker i hver runde. Tilslutt skal man sy sammen armene på undersiden. Da er det vanskelig å unngå dette "tripp-trapp-resultatet" som dere ser på bildet under.


Men men, det er jo under armene og vil nok ikke synes så godt når den er i bruk. Ikke er det en gave heller, så da er det ikke så farlig.

Det er ikke så lett å se, men det er faktisk tre farger på stripene. Lys blå, lys mint og mørk blå.

1 kommentar:

Lykkelinn sa...

Finfine farger sammen! Jeg har også forsøkt meg på den genseren, men enig med deg, den er ikke helt maksimal i løsningen på ermene. Men genseren ble fin den!