søndag 3. juli 2011

Baby strap shoes!

Det var ikke så vanskelig å hekle etter en engelsk oppskrift som jeg hadde fryktet. Etter litt søk på nettet og litt tyding her og der fant jeg til slutt ut av det. Jeg trodde først at jeg skulle følge de engelske hekleuttrykkene, men etter litt prøving og feiling fant jeg til slutt ut at dette måtte være en amerikansk oppskrift. Og såvidt jeg kan skjønne er "hdc" det samme som en halvstav. Men da jeg brukte halvstaver på sålen, synes jeg det virket som den ble altfor liten, og den lignet heller ikke på bildet i oppskriften. Jeg gikk derfor over til å hekle staver istedet, og resultatet ble fort mye bedre. Det så veldig likt ut som på bildet, så ikke vet jeg om det var en feil i oppskriften eller om det jeg har funnet av oversettelser på nett ikke er riktig. Samme kan det være, jeg ble ihvertfall fornøyd med resultatet!



Skoene ble litt i minste laget til sønnen, så dette blir nok en barselgave, men jeg er allerde halvveis på par nummer to, hvor jeg bruker heklenål nummer 4 istedet for 3,5mm.
Oppskriften har jeg kjøpt her, og jeg har brukt restegarn av Abuelita Tjukk Merino fra Pickles. Det gikk med hele 12 gram til hver sko!

2 kommentarer:

Silje sin blogg sa...

Kjempe fine;)

Likis strikk sa...

Utrolig mye fint du lager. Jeg er kjempe fasinert, og selvfølgelig inspirert, og legger meg til som følger ;)