mandag 13. februar 2012

Ingen grenser

Sist helg satt vi å sa på "Ingen grenser" på NRK. Jeg regner med at vi ikke var de eneste. Men den ene deltakeren (Kenneth?) hadde så fin heklet lue på seg, og en slik fikk jeg lyst til å lage også.
Garnlageret inneholdt nesten helt like farger, så jeg satte igang med å hekle samme kvelden. Jeg hadde ingen oppskrift, så lua måtte rekkes opp et par ganger for at den skulle bli stram nok til å sitte på hodet til mannen. Men etter litt prøving og feiling satt den til slutt som den skulle.






Men jeg ville jo også ha en slik lue. Så da heklet jeg en til meg også. Denne slapp jeg å rekke opp igjen, for nå kunne jeg jo bare måle og telle litt masker. Min ble slik:




En til mor og en til far!


Begge luene er heklet i dobbel tråd Pickles Extra fine merino, med heklenål nummer 5. 



5 kommentarer:

Synnøve sa...

Åh, stilige!! :)

Stinemorღ sa...

Så tøffe de var! Flotte farger :)
Selvsagt måtte du ha en også.

Ha en fin kveld!

Siren sa...

Så utrolig fine luer! Knallfine farger:)

G-Anette sa...

Så flotte luer! Her hekles det også luer, men ensfarget. Fikk lyst på striper nå da, hihi :)

Lykkelinn sa...

Wow, imponert over at du bare så den på tv og klarte å lage en som var lik! Jeg er ikke så god medheklekroken, men det står på lista over ting jeg vil bli flinkere på. Kanskje når jeg blir pensjonist? ;) fine luer, i hvert fall!