onsdag 12. januar 2011

Teppe og restegarn.

Ikveld har jentegjengen hatt strikkemøte igjen, og jeg fikk litt "kjeft" fordi jeg oppdaterer bloggen for sjelden. Men jeg er jo ikke sååå kjapp til å strikke at jeg kan legge ut nye ting hele tiden. Men jeg kan jo lete litt i bildearkivet mitt da, det er helt sikkert noe der som jeg ikke har vist frem enda.


Dette teppet strikket jeg før jeg fikk vite hvilket kjønn det var i magen. Men selv om det er litt lilla i det, så synes jeg godt at det kan brukes til gutt. Teppe er en oppskrift fra Pickles og garnet er Merino Silk også fra Pickles. Det garnet er veldig mykt og godt, og så skinner det bittelitt i det. Etter disse stripene ble det igjen litt restegarn som jeg strikket en liten jakke av.



Denne jakken er en oppskrift jeg fikk kopiert opp fra en venninne. Jeg har sett den i flere utgaver og hefter i ettertid, og har skjønt at det er en enkel liten klassiker. Veldig enkel å strikke med lite montering,siden armene strikke si ett med resten av jakka. Lurer litt på om jeg syns at fargen er litt mørk til et bittelite nurk, men med en lys bukse til så skal det vel gå bra;)

1 kommentar:

Lykkelinn sa...

Så fint teppe, jeg har prøvd meg på den samme oppskriften, men synes ikke jeg fikk det til så fint. Ditt ble derimot knallfint! Jakken var også veldig søt, tenker den kommer til å bli fin å ha på lillegutt!