søndag 18. september 2011

Jeg fant, jeg fant 2!

Takk for fine tilbakemeldinger på mitt forrige innlegg, det er ekstra hyggelig å høre at dere likte genseren når jeg er fornøyd med den selv. Da jeg så gjennom skuffen fant jeg også denne turkise genseren som jeg strikket for en god stund siden. Den hadde jeg ikke helt glemt, men at det var såpass liten størrelse var jeg ikke helt klar over, så den må jeg begynne å bruke med en gang.


Genseren startet som en body, men siden den er strikket ovenfra og ned bestemte jeg meg underveis for at det var mer praktisk med en strikket genser, enn en body. Jeg strikket først ferdig bolen og så la jeg arbeidet fra meg i lang tid. Når jeg tok meg selv i nakkeskinnet og skulle fullføre den, var jeg ikke særlig fristet til å strikke mønster på armene. Så da kuttet jeg mønsteret etter den første stripen og håpet at det ble ok. De som ikke strikker selv, tenker sikkert ikke så mye over det, og det plager igrunn ikke meg så mye heller. Synes den ble helt ålreit sånn også.


Mønsteret er heller ikke helt midtstilt på fremsiden, noe som heller ikke plager meg så veldig. (Men det må jo nevnes) Oppskriften er fra Dale, og det er garnet også for en gangs skyld=)


Det ser ihvertfall ut som om lillegutt er mer opptatt av den fine blå boksen, enn av genseren!

4 kommentarer:

Hilde N sa...

Jeg vil komme å kose på denne lille sjarmøren snart!!

Mari sa...

Si fra om det dukker opp noe jentestrikk du har glemt da ;)

Anonym sa...

Å den husker jeg å ha sett. Den er fin. Nydelig farger sammen ;)
Siljehaba

Monstermønster sa...

Lurt å lage den som genser, da har den lenger brukstid! Kjekt med sånne fra toppen-strikk, da har man tid til å ombestemme seg underveis.