fredag 3. desember 2010

Egenprodusert!

En dag i høst gikk jeg forbi et utstillingsvindu og så en nydelig liten ull-vest. Tankene begynte å surre om at en sånn kan jeg jo strikke selv...Så da måtte jeg jo prøve meg:) Jeg strikket først et eksemplar som jeg ikke ble helt fornøyd med. Den ble litt ujevn og mønsteret jeg broderte på, ble litt skjevt. Men siden det var mitt første forsøk så ga jeg ikke opp håpet med en gang.



Etter dette litt mislykkede forsøket tenkte jeg at det var lurt å strikke en vest etter oppskrift, slik at jeg hadde litt å måle og se etter i forhold til cm og strørrelse. Da valgte jeg denne lille flette-vesten fra Garnstudio. Det skal sies at det var første gang jeg prøvde meg på fletter, men det var jo absolutt ikke vanskelig!



Det ser ut som en kjole pga størrelsen på den "flotte modellen" min, men det er en vest i str. 6-9 mnd. Når jeg var ferdig med denne, begynte jeg på nytt med min egenkomponerte oppskrift. Og slik ble resultatet til slutt.



Og denne ble jeg igrunn veldig fornøyd med=) Den havner nok under juletreet til en liten prins jeg kjenner!
Alle vestene er strikket i Pickles extra fine merino og veier mellom 50 og 100 gram. Perfekte prosjekter om man har litt garnrester man vil bli kvitt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin :) Oxo så fin modell!

Hilsen Martine.

Mari sa...

Modellen ligna litt på en gutt vi kjenner ;)

Anonym sa...

Så koselige vester!