søndag 11. september 2011

Min lille prins

Min lille prins fortjener en genser som forteller at han er akkurat det; min lille prins. Derfor har jeg strikket denne bestefartrøya til han og pyntet med knappene: min prins.


Oppskriften er fra "strikk til nøstebarn" og garnet fra "Du store alpakka" heter "Fin", en blanding av silke og alpakka. Et kjempemykt og deilig garn, som nesten skinner litt i lyset.


Jeg strikket også en ribbebukse i samme farge. Den er litt snau i størrelsen syns jeg, så det er nok ikke sikkert jeg får brukt settet samtidig, om han ikke skulle brå-vokse inn i genseren da =)


Jeg har igjen ett nøste med lyseblått, og ett nøste med mørkeblått, så jeg skal strikke ei lue og ett par sokker som passer til også.



7 kommentarer:

Stinemorღ sa...

Så søtt!
Stilig genser - kjempe fin!
Og de knappene er jo så herlige :) En liten prins verdig!
Lysblå er en nydelig farge, han blir helt sikkert kjempe fin i dette :)

Ønsker deg en fin kveld,
klem

Lykkelinn sa...

Så flotte plagg - og knappene var jo bare prikken over i-en!

Småregn sa...

Så fin! Er dette Marte Helgetun? Liker så godt oppskriftene hennes!

Britta of Norway sa...

Begge oppskriftene er fra boka "strikk til nøstebarn", og den er det Kathrine Gregersen som har skrevet.

Nina sa...

Så fint sett du har strikket og jeg vet hvor mykt og godt garnet er:) He he, artige knapper.
Har prøvd å skrive til deg inne her før, men har ikke fått det til. Så håper det kanskje går nå?!

Ja,vi må få til et møte snart=) Og gratulerer med et halvt år som var for ikke mange dagene siden :D Huttetu, syns ikke det er lenge siden jeg fikk bilde av han, da han var født jeg...

Nina sa...

Hurra, nå fikk jeg det til...

LaLa`s Loft sa...

Dette settet elsket jeg. Så fin farge, hærlig myk og varm, ble nok fin på den søte lille gutten din :)