søndag 7. november 2010

Kjøkkenkluter

I helga her jeg vært på bursdagsfeiring i Oslo. Da fikk vertinnen et par heklede kjøkkenkluter som en liten ekstragve. Senere på kvelden var jeg hos min søster på middag, så det ble det et par kluter der også.

Ideèn har jeg fått hos ByVeronica som er en mester på disse klutene! Garnet er Gjestal Bomull Sport fra Sparkjøp og de har mange fine farger å velge mellom. Jeg har et lite lager på lur, så det er bare å hekle i vei. Veldig enkelt å drive med om man sitter på bussen, foran Tvèn, eller i pausene på skolen.

Jeg strikket også et enkelt svart sjal til ei annen venninne som hadde bursdag igår. Men det rakk jeg ikke å ta bilde av før jeg allerede hadde pakket det inn. Mottaker ble hvertfall glad for gaven og hadde faktisk bruk for et enkelt svart skjerf.

Idag skal jeg bruke mesteparten av søndagen på eksamenslesing, det nærmer seg med stormskritt...Men når mørket faller på så tar jeg nok frem pinnene igjen og fortsetter på nøstebarndress nummer 5!

1 kommentar:

Mari sa...

Jeg kan skrive under på at kjøkkenklutene er supre :) Min oransje utgave ser så fin ut der den henger og er akkurat passe myk og har god oppsugingsevne. Fornøyd tante-to-be :)