lørdag 19. februar 2011

Hentejakke

Etter å ha strikket flere jakker som i utgangspunktet var tenkt til å pynte poden med på vei hjem fra sykehuset (lurer på om det er mange som titter inn bilruta mens vi kjører de 15 minuttene hjemover??) har jeg endt opp med denne. De andre eksemplarene jeg har laget, har blitt for store. Nå er det altså Melkers hentejakke fra Pickles som skal gjøre jobben, siden den ser passe liten og søt ut.


Og siden det er sånn at jeg skal bli mamma og tante omtrent samtidig, så er det (strikkemessig sett), nesten som å vente tvillinger har jeg funnet ut. Selv om det meste blir strikket i bare ett eksemplar, så har nok den kommende niesen min høstet noen strikkeplagg kun fordi mamman hennes synes noe har vært så innmari smått og søtt. Men det får jeg ta som et kompliment=)


Det blir en matchende turban til jenta og en hvit "djevellue" til gutten som jeg ikke har somlet meg til å ta bilde av. Turbanen er også fra Pickles og alt er strikket i Pickles extra fine Merino. Jeg brukte akkurta ett nøste av hovedfargen i jakka og restegarn på stripene.


1 kommentar:

Charlotte Hustad sa...

Så utrolig søte de var:) Jeg liker fargevalget, og turbanen blir nok kjempefin på en liten snelle. Tusen takk for kommentaren på bloggen min.Så morsomt å "se" hvem som får produktene jeg selger. Håper at du liker dem. Ha en fortsatt fin søndag