torsdag 18. november 2010

Strikkemøte=)

Igår hadde vi juletema-strikkemøte! Martine var vertinne denne gangen, og hadde disket opp med smurte lefser av alle slag. Her var det jule-ost, jule-skinke, jule-fisk og jule-fugl. Det var selvsagt julegløgg og julebrus servert i champagneglass også. Riktig så koselig=)

Martine hadde nok gjort litt ekstra flid ut av stua si idag, for vi skulle nemlig få besøk av lokal-avia. Hvert år gir de ut et adventsbilag som følger med avisen, og i den anledning ble vi kontaktet. De lurte på om vi ville stille opp på en liten reportasje om "unge" jenter som syns det er kult å strikke og så var de opptatt av denne julekule-boka som Arne og Carlos har skrevet.

Hele gjengen samlet!

Siden ingen av oss hadde rukket og lage noen julekule enda, så satte vi igang med fellesstrikking igår for å glede journalisten. Jeg, Ulla og Hilde strikket hver våres kule, mens Ulla leste mønsteret høyt. Det gikk ganske fint, og vi brukte i underkant av 2 timer på våres første kule. (Inkludert skravling, spising og lærehjelp til nybegynnerne) Vi ble sånn nogenlunde fornøyd med resultatet og vet jo at øvelse gjør mester;)

Her stiller vi (mot)villig opp med hvert våres resultat for fotografen. Det blir spennende å se hvordan innlegget blir i avisen til neste uke.

Det er mange som fnyser litt og ler av oss, for at vi gidder å holde på med dette. Men vi koser oss som bare det, og tillegg er det jo veldig sosialt og hyggelig å kunne møtes med jevne mellomrom. Det er like viktig og få skarvlet litt som å få strikket!

3 kommentarer:

Nina sa...

Koselig kveld=)
Men Britta...jeg kan jo lære deg;) Ikke vanskelig, du klarer det, det vet jeg!!!

Britta of Norway sa...

Ja, jeg kan nok det hvis jeg får litt oversettelseshjelp;) Har et par jeg skulle ha strikket før jul!

Anonym sa...

Synes vi er kule j....julekule ;)

Hilsen vertinna som har pyntet til jul alt!