søndag 17. oktober 2010

Du store alpakka!

Igår var vi på Du store alpakka sitt utsalg som ligger på Gran på Hadeland. Det var en kjempekoselig butikk. Masse nydelig garn i flere kvaliteter, masse ferdige plagg til liten og stor, hyggelig betjening og plass til å sitte og titte i masse blader (eller strikke), mens man kunne ta seg en kaffekopp.
3 meget fornøyde jenter

2 små som skal tidlig krøkes. Spørs om lille Oliver blir bitt av basillen...
Dagen avsluttet vi med kakao og kanelsnurrer på Hadeland Glassverk!

Jeg kjøpte selvsagt med meg noe garn hjem. De blå nøstene er alpakka babysilke. 50 % alpakka og 50 % silke. Helt fantastisk mykt! Gleder meg til å strikke et babyteppe, og en liten jakke med lue og sokker til!
Det grå garnet skal forvandles til en sparkebukse etterhvert.

Mmmmmmmykt!!!

Denne merinoullen lå i restegarnkurven til bare 15 kr stykket!



Og så avslutter jeg med å vise frem denne sparkebuksen som jeg har laget til lille gull som ventes i 2011=)
Det er en sparkebukse fra boka Myk Start, strikket i Pickles Abuelita 3-tråds garn. Og så har jeg brukt kjedesting til å pynte litt.
Og så må han jo få en liten bamse som ser hjemmelaget ut. Oppskriften er fra en dansk side jeg fant på nettet en gang , men jeg klarer ikke å huske helt hvor.


3 kommentarer:

Hilde N sa...

Så flink du er!! Søt bukse og bamse!

Nina sa...

Mye flott garn ja:) Gleder meg til å kjenne på mitt. Gjorde seg med broderingen på den sparkebuksen, kreativ du=) og søt bamse da;)

Anonym sa...

Å så masse nydelig garn.
Lille "Gullet" skal nok ikke mangle noe!
Lykke til!