søndag 10. oktober 2010

Et lite sammendrag

Jeg kan jo starte med å vise frem noen av prosjektene jeg har laget i løpet av mine 2 år som ivrig strikker. Det går stort sett i babyklær siden det er små, søte og overkommelige plagg. Man rekker stort sett å bli ferdig med de før man blir alfor lei. Selv har jeg foreløpig ingen barn, men jeg har jo en venninnegjeng som har begynt å produsere. Og de aller fleste av dem synes det er veldig koselig ( de sier hvertfall det til meg ) å få hjemmestrikkede plagg i gaver til sine søte små.

 


Dette er teppet som fikk meg hektet. Og ja-jeg klarte til og med å hekle på en rosa kant, da jeg fikk vite at nabo-magen skulle bli en jente. Det er strikket i Mandarin Petit etter en oppskrift fra et Sandneshefte.


Den samme lille tulla fikke dette settet da jeg hadde lært meg å avansere litt. Også Mandarin petit med oppskrift fra et Sandneshefte.

Så var det ei venninne som introduserte meg for Nøstebarn. Disse to kjolene er fra Nøstebarn-boka, strikket med nøstebarn sitt eget garn. Nå ble ikke jeg noen stor fan av dette, etter min mening, litt stikkende garnet, men boka med oppskrifter er derimot genial.

På dressene under har jeg derfor brukt oppskrift fra nøstebarn, men med garn fra Pickles. (som er en av mine favoritt-garnbutikker!)

Barselgave til en venninne

Denne er strikket på bestilling


 
Denne har jeg også strikket på bestilling.


1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med ny blogg!
Så mye nydelig du har strikket.
Flott også at du gir opplysninger om garn og oppskrifter.
Jeg vil gjerne følge bloggen din.